Regulamin szkolenia
§1 Postanowienia ogólne
Obecna procedura ustala zasady świadczenia usług szkoleniowych i doradczych, mając na względzie poprawę jakości edukacyjnej i ochronę interesów Klientów oraz Unico jako organizacji doradczo-szkoleniowej. Niniejsza procedura określa tryb postępowania reklamacyjnego oraz zasady postępowania na wypadek wystąpienia nieprzewidzianych okoliczności. Zamawiając Usługę rozwojową Uczestnik potwierdza,
iż zapoznał się z postanowieniami niniejszej procedury oraz akceptuje wszystkie jej postanowienia. Procedura stanowi integralną część Umowy
§2 Definicje
- Procedura – oznacza niniejszy dokument;
- Usługodawca/Organizator – Unico Sp. z o. o.,
z siedzibą ul. Słowackiego 55/1,
60-521 Poznań,
NIP 7812060680,
Regon 526980617,
KRS 0001070051; - Trener – osoba posiadająca odpowiednie doświadczenie i kompetencje do realizacji Usługi rozwojowej w imieniu Usługodawcy;
- Uczestnik/Zamawiający – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, która korzysta z zamówionej usługi rozwojowej;
- Usługa rozwojowa/Usługa – działania podejmowane przez Usługodawcę wraz z Uczestnikiem,
których celem jest rozwój umiejętności, nabycie wiedzy oraz budowa postaw Uczestnika. Mogą one mieć charakter szkolenia lub doradztwa; - Umowa – dokument, w którym Usługodawca i Uczestnik uzgadniają i potwierdzają warunki realizacji usługi oraz uczestnictwa w Usłudze. Umowa zostaje każdorazowo zawarta przed rozpoczęciem realizacji Usługi.
§3 Usługodawca/Organizator
Firma Unico prowadzi szkolenia otwarte i zamknięte oraz doradztwo szkoleniowe, dbając o jakość i terminowość usług zgodnie z prezentowaną i zatwierdzoną przez Uczestnika ofertą.
§4 Zobowiązania stron
Uczestnik/Zamawiający może oczekiwać, że:
- Cele szkolenia/doradztwa zostaną osiągnięte.
- Warunki pracy będą komfortowe (w przypadku organizacji przez firmę).
- Trener będzie dysponował wiedzą teoretyczną i praktyczną w zakresie tematu usługi.
- Trener przeprowadzi zajęcia profesjonalnie, zgodnie z zasadami oraz metodami kształcenia dorosłych.
- Realizacja usługi obejmie zakres teoretyczny i praktyczny i zakończy się walidacją.
§5 Reklamacje
- Uczestnik / Zamawiający jest uprawniony do złożenia reklamacji dotyczącej usług szkoleniowych oraz doradczych, jeśli nie spełniają one standardów opisanych w ofercie lub umowie.
- Reklamacja jest rozpatrywana, gdy średnia ocena usługi jest niższa niż 3.5 w skali od 1 do 6, bazując na średnich wynikach ankiet oceniających. Średnia uwzględnia oceny wszystkich uczestników biorących udział w szkoleniu.
- Reklamację należy składać pisemnie na adres firmy Unico Sp. z o.o.: Słowackiego 55/1, 60-521 Poznań lub poprzez formularz dostępny na stronie internetowej www.unico.org.pl.
- Zgłaszanie reklamacji możliwe jest za pomocą formularza stanowiącego Załącznik nr 1, przesyłanego pocztą lub dostarczanego osobiście do biura firmy.
- Reklamacja powinna zawierać szczegółowe informacje o usłudze oraz uzasadnienie reklamacji.
- Formularz reklamacyjny powinien obejmować nazwę firmy, personalia zgłaszającego, kontakt, szczegóły reklamacji (nazwa usługi, termin oraz miejsce wykonania, nazwisko trenera), uzasadnienie oraz oczekiwania co do sposobu rozpatrzenia reklamacji przez Usługodawcę.
- Termin zgłoszenia reklamacji to 7 dni od zakończenia przedmiotowej usługi.
- Usługodawca ma maksymalnie 14 dni roboczych na rozpatrzenie reklamacji, a w trudniejszych oraz skomplikowanych przypadkach, wymagających konsultacji z rzeczoznawcą lub innym zewnętrznym ekspertem: do 21 dni.
- Usługodawca/Organizator zastrzega sobie prawo do pozostawienia reklamacji bez rozpatrzenia jeżeli reklamacja zostanie złożona po przekroczeniu terminu, o którym mowa w 4 pkt 7 lub zgłoszenie reklamacyjne nie będzie kompletne.
- Organizator może zażądać dodatkowych informacji od osoby składającej reklamację.
- Reklamacje sprzeczne z zawartą umową lub zawierające niekompletne dane mogą ostatecznie nie otrzymać odpowiedzi.
§6 Rekompensata
W przypadku uznania reklamacji, Usługodawca oferuje jedną z opcji rekompensaty:
- dodatkową pomoc lub doradztwo poszkoleniowe,
- 10% zniżkę na kolejne szkolenie,
- dodatkowe autorskie materiały edukacyjne.
§7 Procedura postępowania w przypadku działań nieprzewidzianych
- Zachowanie bezpieczeństwa na sali szkoleniowej podczas organizacji szkolenia:
- W sytuacjach zagrożenia bezpieczeństwa uczestników, należy stosować się do ogólnie przyjętych zasad BHP i PPO.
- Zasady postępowania w sytuacjach awaryjnych:
- Trener ma obowiązek natychmiastowego powiadomienia przedstawiciela Usługodawcy o wszelkich nieprzewidzianych wydarzeniach, aby jak najszybciej podjąć odpowiednie działania.
- Osoba odpowiedzialna w firmie Usługodawcy powinna bezzwłocznie skonsultować się z Uczestnikiem w celu ustalenia sposobu rozwiązania problemu.
- Nieobecność trenera z powodu choroby lub Innych przyczyn:
- W przypadku nieobecności, trener musi jak najszybciej powiadomić Organizatora o zaistniałej sytuacji.
- Organizator stara się zapewnić zastępstwo innego trenera, który spełnia wymagane kryteria i jest przygotowany merytorycznie do prowadzenia przedmiotowego szkolenia.
- Jeśli zastępstwo nie jest możliwe, Organizator informuje uczestników o konieczności odwołania szkolenia i ustala nowy termin, o ile to możliwe.
- W oparciu o rozmowę z Uczestnikami danego szkolenia, Usługodawca/Organizator ustali nowy termin dla całej grupy, indywidualny termin dla danego Uczestnika lub zwróci poniesione koszty, po potwierdzeniu ostatecznej rezygnacji.
- Problemy z miejscem szkolenia:
- W przypadku niedostępności planowanego miejsca realizacji szkolenia, Usługodawca podejmie działania w celu zapewnienia innej odpowiedniej sali, spełniającej odpowiednie standardy.
- W przypadku szkoleń otwartych, Usługodawca może odwołać szkolenie, jeśli nie znajdzie odpowiedniej sali zastępczej.
- Zachowanie nietrzeźwych uczestników:
- Poza standardowymi procedurami postępowania Trener ma prawo poprosić nietrzeźwego uczestnika o czasowe opuszczenie sali, a w wyjątkowych przypadkach może zażądać jego wyjścia, jeśli zakłóca on realizację szkolenia.
§8 Kodeks Cywilny
W kwestiach nieuregulowanych regulaminem, obowiązują przepisy Kodeksu Cywilnego. Data określona poniżej jest datą obowiązywania Regulaminu w ostatniej wersji: 24.11.2023 r.
Załącznik nr 1 – Formularz zgłoszenia skargi/reklamacji
Szczegółowy formularz do zgłaszania problemów związanych z usługą.