Wirtualna Asystentka / Wirtualny Asystent
Nowoczesny zawód przyszłości - indywidualne, zaawansowane szkolenie kwalifikacyjne.
Kwalifikacja niezarejestrowana w Zintegrowanym Rejestrze Kwalifikacji.
Informacje o usłudze
-
Rodzaj
Usługa szkoleniowa -
Kategoria / Podkategoria
Biznes / Organizacja -
Dofinansowanie
Tak
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje Uczestnika do świadczenia usług Wirtualnej Asystentki na rzecz klientów, efektywnej pracy w trybie zdalnym, lepszej organizacji pracy własnej, rozwijania własnego potencjału, budowanie marki własnej oraz klientów w mediach społecznościowych, prawidłowej komunikacji zewnętrznej bezpośredniej i pośredniej (prezentacje, grafiki, logotyp) oraz zdobycia podstawowej wiedzy z zakresu: prowadzenia własnej działalności, budowania bazy klientów, księgowości, cyberbezpieczeństwa.
Efekty uczenia się
Uczestnik po szkoleniu:
- Definiuje profil, zakres obowiązków i cechy Wirtualnej Asystentki/Wirtualnego Asystenta
- Określa swoje mocne i słabe strony
- Korzysta ze swoich atutów i doświadczenia
- Analizuje konkurencje, otoczenie rynkowe, grupy docelowe
- Przeprowadza analizę SWOT
- Zdobywa referencje
- Dokonuje autoprezentacji zgodnie z zasadami wystąpień publicznych
- Buduje rozpoznawalną markę w sieci
- Szuka pierwszych zleceń i zdobywa doświadczenie
- Pozyskuje klientów za pomocą różnych źródeł (mailig, social media, spotkania biznesowe)
- Buduje własną bazę klientów
- Korzysta z zasad savoir-vivre w komunikacji werbalnej oraz niewerbalnej
- Samodzielnie organizuje swoją pracę
- Samodzielnie świadczy usługi w zakresie wirtualnej asystentki/wirtualnego asystenta na rzecz klientów
- Wykorzystuje media społecznościowe do promowania własnej marki
- Wykorzystuje media społecznościowe do promowania marki swoich klientów
- Wykorzystuje pakiet MS Office oraz program graficzny Canva do skutecznego przekazywania informacji
- Korzysta z platform do pracy zdalnej
- Posiada podstawową wiedzę z zakresu prowadzenia działalności, księgowości oraz podstaw prawnych
- Dba o cyberbezpieczeńswo dokumentacji firmowej
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Warunki uznania kwalifikacji
Pytanie 1: Czy dokument potwierdzający uzyskanie kwalifikacji zawiera opis efektów uczenia się?
Tak, dokładnie ten sam co w komórce „Efekty uczenia się”
Nazwa kwalifikacji: „Wirtualna Asystentka/Wirtualny Asystent – nowoczesny zawód przyszłości – indywidualne, zaawansowane szkolenie kwalifikacyjne” – kwalifikacja niezarejestrowana w Zintegrowanym Rejestrze Kwalifikacji.
Pytanie 2: Czy procesy kształcenia oraz walidacji są realizowane z zapewnieniem rozdzielności funkcji?
Tak, proces kształcenia realizowany przez trenerkę Monikę Lisser.
Walidacja realizowana przez egzaminatora zewnętrznego – Annę Diller, właścicielkę Rozwijalni Kobiet.
Pytanie 3: Czy dokument potwierdzający uzyskanie kwalifikacji jest rozpoznawalny i uznawalny w danej branży/sektorze, tzn. czy otrzymał pozytywne rekomendacje od:
Pytanie 3.1: co najmniej 5 pracodawców danej branży/ sektorów lub
1. Zofia Chołody – ZOFIA CHOŁODY I WSPÓLNICY KANCELARIA PRAWNA
2. Agnieszka Dirks – IPA INTERNATIONAL INSTITUTE
3. Joanna Bogielczyk – JOANNA BOGIELCZYK „EKSPERT”
4. Agnieszka Głowacka – ADVESTOR PREMIUM HOUSE AGNIESZKA GŁOWACKA
5. Marta Klimowska – AE AGENCJA EVENTOWA POZNAŃ
Informacje
Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotów
uprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
Nazwa/Kategoria podmiotu prowadzącego walidację
Rozwijalnia Kobiet Anna Diller
Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BUR
Nie
Nazwa/Kategoria podmiotu certyfikującego
UNICO Monika Lisser
Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BUR
Tak
Informacje
Usługa nie prowadzi do nabycia kompetencji.
Rekomendacje
Program
Dzień I: 2 moduły po 3,5 godziny
Moduł 1: Wprowadzenie do zagadnień pracy Wirtualnej Asystentki i Wirtualnego Asystenta (WA):
- Profil wirtualnej asystentki.
- Kluczowe zasady i podstawowe zagadnienia pracy WA.
- Niezbędne cechy wirtualnej asystentki.
- Jak pozyskać pierwsze doświadczenie w zawodzie.
- Gdzie szukać pierwszych zleceń.
- Twoje mocne i słabe strony, jak korzystać ze swoich atutów i doświadczenia.
- Dlaczego warto się specjalizować i jakie typy specjalizacji można spotkać wśród WA.
- Analiza konkurencji (albo bardziej) analiza inspiracyjnych WA.
- Analiza SWOT, analizy otoczenia rynkowego, grupy docelowe.
- Jak zdobyć referencje, listy polecające, rekomendacje, które pomogą pozyskać pierwsze zlecenia.
Moduł 2: Budowanie marki WA w sieci: jak Cię widzą, tak Cię zatrudnią. Opowieść o Twojej marce, o Tobie, i o tym czym się zajmujesz:
- Ustalimy, jakie są indywidualne i emocjonalne wyróżniki Twojej marki.
- Jakie wartości Twoja marka wyznaje i jaki jest główny przekaz marki.
- Jaka jest obietnica marki i co tę obietnicę uwiarygadnia.
- Ustalimy wspólnie dla kogo „jesteś” i do jakich grup odbiorców chcesz dotrzeć.
- Jak poznać idealną grupę docelową.
- Wystąpienia publiczne – przedstaw się, pokaż się.
- Jak pokazać się od najlepszej strony: budowanie wizerunku profesjonalisty.
- Co zrobić, aby utrzymać spójność marki.
- Jak przygotować się do profesjonalnej sesji wizerunkowej.
Dzień II: 2 moduły po 3,5 godziny
Moduł 3: Pozyskiwanie i obsługa klienta
- Jak przekonać Klienta do pracy właśnie z Tobą.
- Jak bazować na swojej autentyczności i eksperckości.
- Idealna grupa docelowa i co niej musimy wiedzieć.
- Kim jest Twój klient i do kogo będzie kierowana Twoja oferta.
- Analizy, fakty, informacje i jak je wykorzystać w codziennej pracy.
- Analiza konkurencji i po co to robić.
- Jakie potrzeby mają klienci marki i w jaki sposób marka na te potrzeby odpowiada.
- Źródła pozyskiwania klientów.
- Mailing.
- Networking.
- Spotkania biznesowe stacjonarne i online.
- Research.
- Budowanie własnej bazy danych o klientach.
Moduł 4: Zasady komunikacji z Klientem, savoir-vivre w pracy WA
- Znaczenie komunikacji wizualnej i niewerbalnej.
- Jak zachęcić Klienta do kontaktu z nami i jak mówić o swoich osiągnięciach językiem korzyści.
- Jak w codziennej pracy przedstawiać swoje osiągnięcia, kompetencje i doświadczenie.
- Znaczenie marki w relacjach.
- Rola komunikacji – zasady komunikowania się z odbiorcą.
- Kompleksowa obsługa skrzynki e-mail Klienta: zasady, szablony email, stopka.
- Obsługa kont Klienta, publikacje, odpowiadanie na komentarze i wiadomości w profilach i panelach administracyjnych
- w imieniu Klienta – zasady.
- „Trudny klient” jak go rozpoznać i jak sobie z nim radzić.
- Typologia osobowości Klienta.
- Które cechy charakteru wykorzystać w swojej pracy, a których nie uaktywniać.
Dzień III: 1 moduł – 5 godzin
Moduł 5: Organizacja pracy własnej
- Jak wybierać zadania ze swojego planu dnia do realizacji w pierwszej kolejności.
- Jak godziny pracy wpływają na naszą efektywność.
- Jak być produktywną, a nie zajętą.
- Tworzenie szablonów i jak mogą one wpłynąć na szybkość realizacji zadań.
- Praca z systemami CRM.
- Praca z formularzami.
- Jak się zorganizować w realizacji codziennych zadań.
- Jak zabezpieczyć się przed spadkiem ilości zleceń, martwe sezony, okresy wyłączenia z pracy.
- Metody na realizację zadań, które na pierwszy rzut oka są nie do zrealizowania.
- Metody radzenia sobie ze stresem i obciążeniami w pracy.
- Zarządzanie projektami i narzędzia niezbędne w pracy.
Dzień IV: 2 moduły po 3 godziny
Moduł 6: Media społecznościowe i obsługa systemu WordPress, Google i wpisy, dbanie o widoczność Twoją i widoczność Twojego Klienta w sieci – Tworzenie treści:
- Storytelling.
- Copywriting sprzedażowy.
- Unikatowe teksty reklamowe.
- Treści do newslettera.
- Treści do mediów społecznościowych.
- Opracowanie materiałów sprzedażowych dla produktu /usługi.
- Zasady pozycjonowania.
- Inspiracje, koncepcje i pomysły na unikatowy marketing i reklamę.
- Content marketing.
- Identyfikacja wizualna.
- Video i filmy.
Moduł 7: Obsługa wirtualnego biura z wykorzystaniem pakietu MS Office:
PowerPoint i prezentacje jako skuteczne narzędzie przekazywania informacji
- Prezentacja od podstaw. Zasady przygotowywania prezentacji.
- Zasady wystąpień publicznych.
- Komunikaty niewerbalne i werbalne – praca nad głosem, postawą i mową ciała.
- Formułowanie komunikatów oraz dostosowanie ich do tematyki i grona odbiorców.
- Jak dobrze argumentować swoją wypowiedź?
- Jak opanować stres i emocję podczas prezentacji?
- Jak zaciekawić i zaangażować odbiorców podczas prezentacji?
- Programy do tworzenia prezentacji multimedialnych – PowerPoint bez tajemnic.
Dzień V: 2 moduły po 3,5 godziny
Moduł 8: Canva – łatwy i dostępny program graficzny oraz przydatne narzędzia
- Zakładanie konta w programie Canva.
- Omówienie możliwości wersji bezpłatnej oraz porównanie z wersją płatną.
- Wykorzystanie prostych i skutecznych narzędzi do tworzenia grafik i ofert Twojej firmy.
- Szablony grafik i sposoby ich wykorzystania.
- Paczki szablonów dla Klienta (szablony do mediów społecznościowych, blogów, stron internetowych).
- Grafiki produktów.
- Zdjęcia, przenoszenie ich z różnych nośników danych, sposoby ich wykorzystania.
- Darmowe zdjęcia do wykorzystania komercyjnego.
Moduł 9: Canva i inne programy graficzne oraz przydatne narzędzia – uzupełnienie wiadomości
- Praktyczne przykłady tworzenia grafik promocyjnych dla platform społecznościowych.
- Przygotowanie spójnych grafik, opisów, umieszczanie logotypu firmowego na materiałach graficznych.
- Publikacja grafik z programu Canva na platformach społecznościowych.
- Tworzenie prezentacji.
Dzień VI: 1 moduł – 4 godziny
Moduł 10: Podstawy księgowości, podstawy prawa i cyberbezpieczeństwo – zarys tematyczny niezbędny w pracy WA
- Organizacja działalności gospodarczej – wiadomości ogólne.
- Metody rozliczeń –zasady ogólne.
- Podstawy etyki w działalności gospodarczej i zawodowej.
- Kwalifikowany podpis elektroniczny, profil zaufany, epuap w pracy zdalnej.
- Cyberbezpieczeństwo – omówienie zasad.
- Podstawowe narzędzia w pracy zdalnej.
- Platformy do pracy zdalnej.
- Ochrona elektronicznej dokumentacji firmowej.
- Ochrona danych osobowych – RODO, klauzule, bezpieczeństwo danych w chmurze.
- Zdalny dostęp do firmy – zasady bezpiecznego korzystania.
- Profesjonalne i skuteczne zabezpieczenia komputerów oraz urządzeń mobilnych.
- Prace outsourcingowe i ich bezpieczeństwo.
- Analiza bezpieczeństwa – jak sprawdzić, czy dane firmowe są bezpieczne.
Podsumowanie całości szkolenia, sesja QA.
Egzamin kwalifikacyjny oraz przekazanie uczestnikom Certyfikatów Kwalifikacyjnych. (1 godzina)
- Szkolenie prowadzone jest stacjonarnie w formie indywidualnej lub w małych grupach(maksymalnie do 10 osób) -każdy Uczestnik posiada samodzielne stanowisko pracy.
- Warunkiem koniecznym osiągniecia celu szkolenia jest 100% frekwencja oraz zaangażowanie Uczestnika.
- Usługa realizowana w godzinach zegarowych (36 godzin szkolenia + 1 godzina egzaminu).
Cena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto
5 055,00 PLN - Koszt przypadający na 1 uczestnika netto
5 055,00 PLN - Koszt osobogodziny brutto
136,62 PLN - Koszt osobogodziny netto
136,62 PLN - W tym koszt walidacji brutto
250,00 PLN - W tym koszt walidacji netto
250,00 PLN - W tym koszt certyfikowania brutto
0,00 PLN - W tym koszt certyfikowania netto
0,00 PLN
Prowadzący
Monika Lisser
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają ćwiczenia oraz prezentacje w postaci skryptu szkoleniowego w formacie PDF.
Dokument potwierdzający nadanie kwalifikacji: Certyfikat kwalifikacyjny (bezterminowy).
Informacje dodatkowe
Terminy można ustalić indywidualnie z Trenerką:
Monika Lisser tel. +48 607 711 681
Kontakt
Pola Zalewska
email: p.zalewska@unico-szkolenia.pl
tel: (+48) 724 787 771